ápr
18

A piros kockás papírt ajándékba kaptam és rögtön valami sós muffint képzeltem bele. (Nem tudom miért, de a kockás konyhai dizájnhoz mindig valami főételt vagy sós sütit társítok.) Végiglapoztam a muffinos-pogácsás szakácskönyvemet és úgy láttam, hogy a mexikói muffinhoz van kéznél a legtöbb alapanyag. Az is kíváncsivá tett, hogy vajon milyen lehet egy kukoricalisztes sütemény. Szerintem elég jó ahhoz, hogy készítsek máskor is! :)

Az elkészítése könnyű, mint bármelyik átlagos muffin esetében. Még az alapanyagok is olcsón beszerezhetőek. Sör- és borkorcsolyának kiváló, de tízóraira is nagyon finom egy bögre kefírrel vagy zöldségekkel.

Hozzávalók:

  • 2 tojás
  • 2 dl tejföl
  • 3 evőkanál olívaolaj
  • 15 dkg liszt
  • 10 dkg kukoricaliszt
  • fél csomag sütőpor
  • 8 dkg konzerv kukorica
  • 1 kicsi chilipaprika (nálam ilyen nem volt itthon; helyette 1 csapott teáskanál őrölt chillit tettem, amitől kellemesen pikáns lett, de nem csípett )
  • kb 15 dkg sajt

Így készül: Nincs semmi új a nap alatt! Összekevarjuk a szilárd anyagokat, felverjük a tojást, majd a többi folyadékkal összedolgozzuk. Ezután jön bele a kukorica és a lisztes keverék. A kockára vágott sajt-darabkákat belenyomkodjuk a formákba adagolt massza közepébe (1 sajtkocka/muffin). 180 fokra előmelegített sütőben 20-25 percig kell sütni.

Tálalás, díszítés: Chilli paprika hiányában a díszítést "normális" csípős paprikával oldottam meg. A tetejére valami pirosat kell nyomkodni. Jó rá az Erős Pista vagy hasonló csípős-piros ízesítők. A Tabasco szósz szerintem sajnos túl folyós hozzá (nekem ez lett volna a legmexikóiasabb piros szószom, ami kéznél volt).

A bejegyzés trackback címe:

https://muffinmania.blog.hu/api/trackback/id/tr961932071

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

demyke:) 2010.04.21. 16:43:49

na ezt ki fogom majd próbálni!
süti beállítások módosítása