nov
10

Ez volt a hétvége sikersztorija :) Le is jegyzem, hogyan készült, amíg még meleg.


muffin-tok-alma.jpg

Sütőtök és alma van ilyenkor bőségesen. Nekem most ez volt a két legkézenfekvőbb alapanyag amiből alkothattam. Akkor érdemes ilyen muffint sütni, amikor amúgy is sütnél tököt (csak úgy, hagyományosan, a sütőben), mert sült tök kell hozzá.

Kicsit rendezettebben a hozzávalók:

  • 200 g fehér búzaliszt (legközelebb érdemes lesz kipróbálni teljes kiőrlésűvel is)
  • 90 g cukor (150 g volt eredetileg a receptben, de szerintem így pont olyan édes amilyen kell legyen - végül is ízlés dolga)
  • 2 tojás
  • 2 nagyobb alma
  • 200 g sütőtök sülve
  • 100 g vaj
  • 2 teáskanál sütőpor
  • 1 teáskanál őrölt fahéj
  • 1/3 teáskanál őrölt gyömbér
  • 1/3 teáskanál őrölt szegfűszeg
  • 1/3 teáskanál őrölt kardamom
  • (a fűszereket nem kell épp ilyen pontosan mérni, én is csak kb írtam, akár ki is maradhat 1-1)

A sült tököt héja nélkül összetörtem. Az almát durvára lereszeltem és kinyomkodtam a levét. Ha levestől tesszük a masszába, lehúzza és nehezen sül át. Jobban járunk, ha megisszuk :) Nekem szinte egy pohár almalevet sikerült csavarni.

A többi a szokásos - a tojást habosra keverni a cukorral és a vajjal, a lisztet gondosan összekeverni a sütőporral, majd az egészet egy tálba tenni és összekeverni az almával, tökkel és a fűszerekkel együtt.

Jöhet a muffinforma és a színes papirok. Én mindig olyan színeket igyekszem választani, ami talál az alapanyagokkal.

200C fokos sütőbe tettem. Kb 15 perc elteltével, amikor már szépen megnőttek, lejjebb vettem a hőfokot 180C-ra és még 10 percig sülni hagytam.

Szerintem hamar el fog fogyni. Talán egy bögre forralt bort is utána küldök nemsokára.

Próbáljátok ki ti is, amíg tart a sütőtök szezon!

A bejegyzés trackback címe:

https://muffinmania.blog.hu/api/trackback/id/tr605623638

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása