feb
5

csokisgesztenyes.jpgÉdesapám azt mondta, hogy az az igazi kreativitás, amikor olyasmiből dolgozunk ami anyagi befektetés nélkül épp a rendelkezésünkre áll. Nos, volt nekem majdnem egy egész csomag fagyasztott gesztenyepűrém ami bevásárlás után kiolvadt és nekem egyedül egy kicsit sok, és maradt a múltkori ricotta-krémből kb 2 dl tejszín (sajnos, mostanában a friss tejszínt csak 500 g-os kiszerelésben lehet kapni). Ezeket akartam minél előbb felszámolni, mielőtt megromlanának, de nem találtam sehol olyan gesztenyepűrés receptet, amibe pont ez a 2 anyag és pont ennyi kellett volna belőlük.

Nekiálltam fantáziálni és ránézni még 1-2 muffinreceptre. A következő hozzávalókat szedtem össze (kizárólag olyasmiből ami épp volt itthon):

  • 3 tojás (kifújtam őket, mert lassan el kell kezdeni a húsvéti készülődést)
  • 200 g liszt
  • 125 g cukor
  • 3 kiskanál sütőpor
  • Kb 200 g gesztenyepűré
  • 150-200 ml tejszín
  • 100 g vaj
  • Kb 3 evőkanál mazsola
  • Kevés rúm
  • 1 tábla étcsokoládé
  • 1 evőkanál kakaópor

Azzal kezdtem az egészet, hogy beáztattam a mazsolát a rúmba. Ezt akár 1 órával sütögetés előtt is meg lehet tenni, mert akkor többet iszik a mazsola. Feldaraboltam a csokit (még egy kevés maradék tejcsoki is került mellé). A tojásokat habosra kevertem a vajjal és a cukorral. A lisztet alaposan összekevertem a sütőporral. Fokozatosan adogattam a tojásos masszába a többi hozzávalót. Előmelegítettem a sütőt 200 fokra, a muffinokat formákba töltöttem és 20 percig hagytam őket sülni.

Nagyon finomat lettek! J Jó étvágyat kívánok hozzá!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://muffinmania.blog.hu/api/trackback/id/tr74068147

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása