ápr
18

Következetes koffeinfogyasztó ember vagyok. Főleg fekete teát és kávét iszom. Szerintem ehhez nagyon hozzájárul a tanulgatós életmód, és az is, hogy én alapjáraton mindig álmos vagyok.

A változatosság kedvéért most eszem a kávét és a kapucsínót muffin formájában.

Hozzávalók:

  • 6 evőkanál instant kapucsínó por
  • 3 evőkanál instant kávé por (így nagyon dominálja a kávé íz, aki nem rajong ezért, az tegyen csak 1 kanállal)
  • 1 csomag sütőpor (nálam elég szokott lenni 1 Dr Otkeres csomag)
  • 25 dkg liszt
  • őrölt fahéj (én kb egy teáskanállal tettem)
  • 2 tojás
  • 15 dkg cukor
  • 15 dkg vaj
  • 2,5 dl tejszín (ezt elnéztem... rosszul emlékeztem és csak 2 dl-t mértem ki, de így is nagyon finom puhára sült)

Így készül: Összekeverjük a lisztet a sütőporral, fahéjjal, kapucsínó- és instant kávé porral. A tojásokat a cukorral és a vajjal habosra keverjük, és fokozatosan hozzáadjuk a szilárd anyagokat meg a tejszínt. A formákba kanalazgatjuk és 180 fokra előmelegített sütőben kb 20-25 percig sütjük.

Az eredeti receptben csokit reszeltek a tetejére. Én kihasználtam, hogy van itton tejszín, és inkább azzal díszítettem, majd egy kevés őrölt fahéjjal szórtam meg.

Tipp: Ha fontos, hogy szépre süljenek a muffinok, itt tényleg ajánlatos betartani azt a szabályt, hogy csak a forma 3/4 részét töltjük meg! Hajlamos nagyra nőni, és kimászni a formából. Hagyományos muffintepsinél ez nem is olyan nagy probléma, de a különálló formáknál fennállhat a veszélye egy alaposabb sütő-takarításnak. Én is így jártam egy adaggal, mert lusta voltam két részletben sütni. Az eredményt inkább nem fényképeztem le. 

A bejegyzés trackback címe:

https://muffinmania.blog.hu/api/trackback/id/tr481928224

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása